Anca Berlogea-Boariu este regizor de teatru și film documentar, cu o bogată experiență în lucrul cu tinerii și, în mod special, cu adolescenții. Între 2017-2019, a predat actorie de film, la Facultatea de teatru din cadrul Universității Lucian Blaga, Sibiu, în calitate de la cadru didactic asociat. Din 2015, locuiește la Blaj, unde a organizat și susținut ateliere de teatru și de film cu adolescenții. Împreună cu ei, a creat două spectacole, unul de teatru labirint și unul de teatru documentar, bazat pe amintiri și texte despre primul război mondial. Proiectele pentru copii au început încă din anii 2006-2009, când, ca președinte al asociației Signis România, a inițiat în colaborare cu UNICEF România și ECF, Olanda, o serie de ateliere de film de un minut, adresate copiilor și adolescenților în situații de risc. Atelierele au fost asociate unui festival de film pentru drepturile copiilor, Privind copiii, organizat în 2007 și 2008.
„Trăim într-un univers al imaginilor și al informațiilor rapide, iar în ultima vreme, ne-am mutat într-un univers virtual. Experimentăm și explorăm rar o lume reală și nu mai știm să ne împrietenim cu prietenii imaginari, precum o făcea Micul Prinț. Copiii, înainte să citească, văd de multe ori un film și renunță să mai facă efortul de a citi. O carte te invită să redescoperi universul amintirilor și al senzațiilor tale, să călătorești printr-o lume recompusă din imaginație, ca să experimentezi un alt drum prin realitate. Ai șansa de a trăi emoțiile unei deveniri posibile, a unui „ce ar fi dacă…” Dacă vreau să merg mai departe la școală, dar ai mei nu au bani și trebuie să muncesc la câmp, ce fac? Atunci când însuși universul imaginației dispare și lumea fanteziei este înghițită de neant, oare poate un băiat să o salveze? Va rosti Bastian la timp numele Împărătesei pentru a salva Fantasia? Momente de răscruce, momente de încercare spun miezul unei povești, lansându-ne în aventură și făcându-ne curioși. În prima întâlnire cu tinerii, vor fi provocați să definească acest miez de poveste. Vom porni să întâlnim câțiva eroi și să aflăm: Ce-și doresc? Ce-i împiedică? Unde trebuie să ajungă? Care e momentul cel mai tensionat din poveste? Participanții vor reda apoi într-o poveste proprie, foarte scurtă, momentul care ne poate stârni curiozitatea sau provoca emoția. Apoi vor crea un story-board, în maxim 10 desene. În cea de-a treia întâlnire, vor realiza fotografii, desene sau vor filma povestea așa cum au schițat-o ei. În a patra întâlnire, vor pune cap la cap ceea ce au realizat – fie montând, fie animând foarte simplu fotografiile sau desenele. În a cincea zi, vom realiza banda sonoră și vom finaliza filmul, utilizând texte înregistrate, zgomote din natură, muzică – dacă ei înșiși cântă la un instrument. Astfel, din miezul tensionat al poveștilor sau din momentul care declanșează aventura, vom constitui un trailer de carte de 1-2 minute.”
Povestea fără sfârșit – Michael Ende